December 15 2020

De nieuwe AI-centrische tools zullen helpen een verfijnde workflow te stimuleren en creatievelingen de oplossingen te bieden die ze nodig hebben zonder de vervelende handmatige taken die vaak nodig zijn.

NEW YORK, NY – 15 december, 2020 — Skylum is verheugd om aan te kondigen dat LuminarAI, het revolutionaire nieuwe fotobewerkingsprogramma voor creatievelingen van alle niveaus, op 15 december 2020 zal worden verzonden. LuminarAI beschikt over verschillende AI-aangedreven technologieën die helpen bij het automatiseren van processen, zonder de speciale touch te verliezen die alleen een persoon kan geven.

LuminarAI biedt een alternatief voor de aanpak die traditionele foto-editors leveren en geeft creatievelingen een workflow die wordt aangestuurd door kunstmatige intelligentie. Dit zorgt voor gebruiksgemak en vraagt geen leercurve voor artiesten, waardoor vervelende, handmatige taken tot het verleden behoren.

“Onze benadering van AI komt overeen met die van de knapste koppen op dit gebied. Waar Skylum zich onderscheidt, is onze mensgerichte toepassing van deze ongelooflijk krachtige technologie. In mijn ervaring wordt slechts 30% van onze tijd daadwerkelijk besteed aan creatief zijn,” aldus Alex Tsepko, CEO van Skylum. “LuminarAI gebruikt kunstmatige intelligentie om die cijfers om te draaien. We hebben LuminarAI gecreëerd, zodat mensen zich kunnen concentreren op de resultaten en foto's en zich niet zo veel zorgen hoeven te maken over het bewerkingsproces."

Een verfijnde workflow om creatievelingen naar de finish te helpen
Een nieuw Sjabloonsysteem scant automatisch elke foto op onderwerp en probleemgebieden, en beveelt vervolgens Sjablonen aan die de creativiteit van een artiest uitdagen en die hen tevens helpen bij het uitvoeren van standaard taken. Kunstenaars kunnen er vervolgens voor kiezen om een ​​Sjabloon te gebruiken, dit aan te passen voor een eigen look of het Sjabloonproces helemaal over te slaan en de bewerking handmatig uit te voeren.

Tijdens het bewerkingsproces weet LuminarAI op intelligente wijze waar elk effect moet worden toegepast, waardoor kunstenaars afbeeldingen kunnen verbeteren zonder saai, handmatig werk. Alle soorten creatievelingen — fotografen, ontwerpers, communicatoren en digitale artiesten — kunnen profiteren van wat LuminarAI te bieden heeft.

“De ingebouwde AI-assistent in Sjablonen ziet de relaties tussen alle elementen in een foto, dankzij 3D-dieptemapping. Sjablonen zijn ontworpen met de hulp van vele ongelooflijk gerespecteerde fotografen en foto-editors, om zeer specifieke bewerkingen en verbeteringen aan individuele componenten van een afbeelding te realiseren,” zegt Dima Sytnik, CPO van Skylum. "In minder dan twee minuten kunnen ontwerpers van een onbewerkte afbeelding naar 10 of meer rijk gerenderde beginpunten gaan om op voort te bouwen."

AI-tools om artiesten te helpen hun creatieve ambities te realiseren
Alle AI-gestuurde tools zijn door Skylum intensief onderzocht en ontwikkeld. Het bedrijf heeft ook nauw samengewerkt met verschillende professionele fotografen om ervoor te zorgen dat het product aan ieders behoeften voldoet.

“Ik gebruik Luminar graag voor bepaalde krachtige functies waar ik anders zoveel langer over zou doen", zegt landschapsfotograaf Albert Dros. “Met de nieuwe tools in LuminarAI kan ik op subtiele wijze sfeer toevoegen met maar een paar klikken. Met tools zoals Supercontrast kan ik het contrast in mijn afbeeldingen regelen, terwijl ik met de kleurentools van LuminarAI de kleuren heel snel kan aanpassen.”

LuminarAI is gebouwd voor zowel beginners als professionals en biedt voor elk wat wils. Met portrettools zoals BodyAI kunnen creatievelingen het lichaam van een onderwerp boetseren door het volume op een realistische manier te vergroten of te verkleinen. Ogen kunnen met IrisAI worden getransformeerd, waardoor kunstenaars de kleur van een iris kunnen veranderen of een fonkelend lichtje kunnen toevoegen. FaceAI en SkinAI leggen de nadruk op het verfijnen van de details van het gezicht van een onderwerp, terwijl ze ook opties bieden om onvolkomenheden en glans te verminderen.

Wat het landschap betreft, laat SkyAI artiesten hun luchten opnieuw uitvinden als nooit tevoren, waarbij de lucht in een afbeelding automatisch wordt herkend en er verschillende vervangende aanpassingen worden aangeboden om een ​​werkelijk gedenkwaardige foto te maken. AtmosphereAI stelt kunstenaars in staat om realistische effecten toe te voegen, zoals mist, nevel als damp, terwijl ze automatisch andere elementen in de afbeelding herkennen.

Alle afbeeldingen kunnen profijt hebben van de AccentAI-tool van LuminarAI, waardoor foto's op intelligente wijze worden verbeterd met behulp van AI. CompositionAI ten slotte, helpt kunstenaars om de perfecte uitsnede voor hun afbeelding te vinden, door de beste kadrering voor te stellen op basis van de gouden regels voor fotocomposities, zoals de regel van derden.

LuminarAI is beschikbaar als zowel een zelfstandige applicatie, plug-in voor Lightroom Classic en Photoshop, als een extensie voor Apple Photos. Het wordt vanaf 15 december 2020 verzonden en is beschikbaar voor reservering vooraf. Ga voor meer informatie naar skylum.com/luminar-ai.

Over Skylum Software
Skylum is een wereldwijd bedrijf op het gebied van beeldvormingstechnologie dat zich richt op het maken van tools die het voor creatievelingen gemakkelijker maken om dingen voor elkaar te krijgen. Skylum's Luminar-platform bevordert creativiteit door het innovatieve gebruik van geautomatiseerde en intelligente beeldverwerking, waardoor de kunstenaar de volledige controle over het eindproduct blijft houden. Skylum heeft de Red Dot Award, Apple's Best of Year, "Best Imaging Software" van TIPA en EISA gewonnen, evenals verschillende andere hoge onderscheidingen in de branche. Ga voor meer informatie over Skylum naar http://skylum.com.

Neem contact op

Luminar AI vindt opnieuw de ervaring van fotobewerking uit voor creatieve kunstenaars(11)